03 March 2011

~ mmg aku panaih (1) ~

Bertemu kita di arena blogging…
Minta maap, mmg Cik Cilik ni pemalaih bab meng hup date…
Mcm2 xtvt nak di buat nya…

….erm, baru2 gaji bg kakitngan gomen masuk 24hb…
So Cik Cilik x sentuh lagik ri tu…
Mmg mnjadi kebiasaan bila gaji masuk jgn amik lagik,
guna smpai tnggl 1 sen baru mik…
So la ni dah tinggal seduit baru pi mik…

1st day..
Jalan lenggang- lenggok masuk bank, 
beratur nak mik melalui mesin atm….
Setelah tolong meloloskan card atm tu...
tup2 x leh nak kuaqkan duit tu, katanya kad problem …
Erm, x per la paw dulu duit En Cilik…

2nd day,
1st place, gi mik kat BHPetrol nya atm lak…
aik masih x leh…
2nd  place.   Caltex  aih x leh gak…
3rd place,  Petronas, huhu x leh gak…
Rileks dlu, paw lagik duit En Cilik…
“aik, amik lagik…”
“duit sape g ayang nak mik”…
Hik hik…
4th place , Maybank …x leh gak…
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaa….
X kan nak bedal duit En Cilik lagik….!

3rd Day,
Menelepon maybank helpline:
Setelah membuat pengesahan…

“Cik leh pegik buat kad semula di cawangan di mana Cik buka akaun”
“ mak ai, kalu I der kat johor akaun I kat b’worth cmner”
Nak bgtau kata jauh la tu…

“x per, jika kad pengenalan Cik boleh “dibaca”,
Cik boleh wat replacement kad atm di mn2
cawangan Maybank yang berhampiran…"
So tanpa membuang masa, waktu dan ketika,
“jom, nk kuaq dak,  kak mza nak pi mik rodtax…”
“ nak tumpang..!nak tumpang…!
drop Cik Cilik kat Maybank, Bandr P***a, leh..?"
“ jom…!”

Setelah smpai kat bank tu,
 Turun keta then terus melintas jalan menuju ke jalan yang benar…

Selamat Tengahari…
“ Encik, kad atm saya prob la bila pegik mesin atm,
Asik- asik x leh jer…”
“Kad Pengenalan Cik..?”
Aku bagi jer…
“ok, Cik kena naik atas dulu untuk “membaca” kad pengenalan Cik,
di mana2 kaunter kat atas ye...
nnt dh lik “baca”. Mai kat saya yer”
“ok, tQ…”

Dengan penuh semangat, maka melangkah naik ke atas…
Setelah kad pengenalan dapat “dibaca”…
Turun bawah kembali..

“Cik tunggu sat no, sementara nama Cik dipanggil”
“ok…”

Sementara menunggu dalam 6 orang nk settle before,
baik membaca pamplet yg ada kat citu…

“ Cik Cilik”

Menuju ke meja makhluk Tuhan yang memanggil aku td…

“ Salam…”
Salam aku pun x dijawab ..
“ Puan nak wat replacement kad ya…”

“ Yup…!”

“ Ok, Sila sahkan cap jari”

“Ok…!”

“Puan, akaun Puan bukan buka kat sini, 
kami x dapat nak buat kad baru Puan”

“Ya betoi, Akaun saya kat Bworth…”

“ha, Puan kena pi sana”…

" Sebelum saya mai cini saya ada kol Maybank Helpline,
dia kata, saya leh wat kat mana2 cawangan berhampiran,
jika kad pengenalan saya boleh di baca,
 so skrng kad pengenalan saya dh boleh di baca, can la kan…?

Dengan muka minah tu mcm hampeh…

“sat, saya Tanya official saya”

Dengar perbulan mereka…

“suh dia pi wat kat mana dia buka akaun..!!!”
Sambil tangan dok main henpon…

“ x leh puan, kena pi sana gak…dia kata x leh”

“ isshhh, pasai pa lak x leh, saya pun bekerja sini,
x kan nak tala pi sana lak…”

“ tak boleh, apa leh wat, official saya x bagi”
Sambil dia wat muka mcm b*b* panggang…
Muka mcm *******……mcm dia menang ja nnt...

huh!panaih aku ri tu…
Duit dlm wallet da 15 hinggek ja…berkasar nmpak…

“Cik, ni bkn 1st time saya kena tau kan u ollzzz kat mybank ni…
x kan saya kjer sini, menetap sini,
tiba- tiba nak tuju tempat mula saya wat akaun gak kot,
wat masa ni saya da di johor, cmner..?
kena balik mai cini gak ka…?
pikir logic la, saya buka pelanggan 1 2 tahun ngan maybank,
dari saya form 1 tau…kalu cmni la cara…x per la , pe2 pun terima kasih ya…!”

Amik i.c blah teruih…

Keluaq ja dari bank terus tepon En Cilik….

Tahu apa En Cilik ckp….???
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
 Tunggu next n3, sbb ada pengacau mai nengok p.c ni lak….





No comments:

Post a Comment